Doorgaan naar hoofdcontent

Rowan uitverkoop

Ik ben een echte Rowan-fan. Ik vind de kleuren heel erg mooi, en de garens zijn van TOP-kwaliteit. De patronen uit de boeken zijn vaak klassiek maar daarmee ook tijdloos en dus een aanwinst in je kast. Echte blader boeken vind ik.
Voor mij was het dus ook niet moeilijk kiezen toen ik een mooi merk zocht voor Wereldwol. Rowan moest het worden. En Rowan is het geworden.

We zijn nu geruime tijd verder sinds de start van Wereldwol en ik kan niet anders concluderen dan dat het niet helemaal geworden is wat ik er van gehoopt had. Rowan is waarschijnlijk niet een heel goed merk voor verkoop via een WEBwinkel. En bovendien vrij duur (Drops bijvoorbeeld, vind ik wel een goed WEbwinkel merk, vanwege de uitgebreide database van gratis patronen en de goede prijs-kwaliteit verhouding (om maar een voorbeeld te noemen)).

En ja, nu ben ik "ondernemer"(ha ha nog steeds leuk om te zeggen) en "moet" ik wel iets met dit feit.
Daarom heb ik besloten te gaan stoppen met de verkoop van Rowan en er andere merken voor in de plaats te zetten. Welke dat zullen zijn weet ik nog niet (helemaal). Suggesties zijn welkom!

Er zit natuurlijk (voor jullie) 1 voordeel aan en dat is de UITVERKOOP:
vanaf heden 30% korting op alle Rowan breigarens (m.u.v. Kidsilk Haze want die mag blijven) en 10% korting op alle Rowan breiboeken.

op=op maar dat lijkt me duidelijk.

P.S.
Oja, Ook de verzendkosten zijn aangepast: ALLE bestellingen, (groot en klein, licht en zwaar, pakket en brievenbusdoos) worden voor slechts € 2,50 naar je adres verzonden.

Reacties

  1. Wat jammer dat het niks is geworden... Rowan is voor mij ook altijd zo'n 'kijk-garen', idd net wat te duur... Maar dit is natuurlijk wel interessant (en het feit dat Sinterklaas dit jaar ook voor mij een gevulde schoen had helpt ook mee), dus ik ga even gluren (en proberen geen lace te kopen, haha)...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Pi Pa Poef!

Jaaaah de poef is af. Het was steeds te donker om een foto te nemen maar vandaag kon het eindelijk: en ik moet zeggen: ik ben er super tevreden over. Het breien van de verkorte toeren heeft goed uitgepakt (toen ik eenmaal door had hoe het moest tenminste) Je ziet dat de bovenkant heel mooi gesloten is zonder plooien of bobbels. Het dichtmaken van de poef ging dan ook vrij soepel. Om te leren hoe je short rows breit heb ik dit filmpje van Cat Bordhi ettelijke keren bekeken. (vooral de uitleg over de dames die naar de kapper zijn geweest omdat ze naar de opera gaan en daarom hun haar niet in de war willen hebben bij het afdoen van een ketting blijft je bij..). Neem er wel even de tijd voor, het is een vrij lang filmpje maar ik vind het verhelderend. Cat Bordhi breit in tricotsteek maar ook in ribbelsteek voor de poef werkt deze methode goed. Het originele patroon van de poef is van Pickles . Dat is een eenvoudig patroon, namelijk: brei alle steken recht totdat het garen op is. Dit is

Lace breien of Ajour

Vorige week zei iemand tegen mij: jij hebt het steeds over lace breien, maar dat is gewoon ajour!! En gelijk had ze. Door te praten over lace breien dacht zij dat dat iets nieuws en iets moeilijks was maar het bleek gewoon ajour te zijn. Iets wat ze al lang onder de knie heeft. Grappig hoe je door alle (Engelstalige) invloeden van internet, waaronder Ravelry, ook je taalgebruik gaat aanpassen. Hoe je het ook noemt, kantbreien is onverminderd populair. Veel mensen vinden het best eng om er aan te beginnen omdat het er moeilijk uit ziet. Of omdat je van dat dunne garen gebruikt. Er is over die angst heen te komen: Kies een eenvoudig eerste project Er zijn diverse mooie patronen die niet erg moeilijk te breien zijn maar die wel een verbluffend resultaat geven. Een eenvoudig (en gratis) patroon is bijvoorbeeld de Mirabelle sjaal. Iets moeilijker (en in het Engels) maar toch geschikt voor een beginner is de Ishbel sjaal van Ysolda. Dit was ook mijn eerste lace project . Ishbe

Breien: het lezen van telschema's (charts)

Dit artikel is ook te lezen op het Wereldwol-blog. Het lezen van Engelstalige patronen is niet voor iedereen even gemakkelijk. Het leren van de Engelse breitermen kost even tijd en ook de manier van opschrijven van de instructies is soms wat anders dan in Nederlandstalige patronen. Toch loont het om Engelse breipatronen te leren lezen en te begrijpen, al was het alleen maar vanwege de hoeveelheid aan Engelstalige patronen die er beschikbaar zijn.  Hier  kun je een overzicht vinden van Engelse breitermen, afkortingen en de Nederlandse vertaling ervan. Charts In veel patronen vind je naast de uitgeschreven instructies ook telschema's (charts). Deze charts zijn bedoeld als hulpmiddel bij het breien. Op schematische wijze wordt het patroon weergegeven.  Er zijn ook patronen die alleen charts geven en geen uitgeschreven "rij-tot-rij instructie". Uit gesprekken met klanten is mij gebleken dat niet iedereen thuis is in het lezen van charts. In dit artikel probeer ik ui